Board of Directors

Welcome to the West Side Summit Board of Directors page! All Board Agendas and Minutes are available through the portal below.

Public Portal for West Side Summit Board Documents

May 17, 2016 Board Meeting Agenda

Upcoming Board and Committee Meetings can be found on our Calendar page.

 

Board Roster

NEW Board Candidates Nominees / NUEVOS Nominados para Candidatos de la Junta

Julia Gibeau, PARENT: Julia is the mother of two exceptional daughters at West Side Summit. With her experience in a leadership role at her job with Health East Urgent Care Clinics, Julia hopes to contribute her excellent management, budget, finance and training skills. Julia recognizes the impact that serving on the board can have on the school her children attend and feels it will be a great opportunity to utilize her experience. She intends to serve on the Academic Excellence Committee as she believes education is very important and that preparing our scholars for the rigor of college education is a necessity.

Julia Gibeau, PADRE: Julia es la madre de dos hijas excepcionales en West Side Summit. Con su experiencia en un rol de liderazgo en su trabajo en Health East Urgent Care Clinics, Julia espera contribuir con su excelente gestión, presupuesto, finanzas y formación profesional. Julia reconoce el impacto que, al servir en la junta, puede tener en la escuela a la que asisten sus hijos y cree que será una gran oportunidad para utilizar su experiencia. Tiene la intención de servir en el Comité de excelencia académica ya que cree que la educación es muy importante y que preparar a nuestros alumnos para el rigor de la educación universitaria es una necesidad.


Abdikani Jama, PARENT: Abdikani is the father of two bright West Side Summit Scholars. He feels that his experience as a public employee with the Department of Human Services for over 15 years, as well as his status as a local community leader, have prepared him to be a board member who will accomplish great things for our scholars. Jama recognizes the importance of teamwork and believes that his success as a board member is inextricably tied to the success of the board. He would bring to the board a fresh energy and innovative ideas that align with the school’s vision, policies, and goals. Jama is proud of the successes of West Side Summit and is looking forward to the opportunity to build on these improvements.

Abdikani Jama, PADRE: Abdikani es el padre de dos brillantes estudiantes de West Side Summit. Cree que su experiencia como empleado público en el Departamento de Servicios Humanos por más de 15 años, así como su condición de líder de la comunidad local, lo ha preparado para ser un miembro de la Junta que logrará grandes cosas para nuestros alumnos. Jama reconoce la importancia del trabajo en equipo y cree que su éxito como miembro de la Junta está inextricablemente ligado al éxito de la Junta. Su aporte a la junta sería una energía fresca así como ideas innovadoras que se alinean con la visión, políticas y objetivos de la escuela. Jama está orgulloso de los éxitos del West Side Summit y está esperando la oportunidad de construir sobre estas mejoras.


Tania Villalobos, PARENT: Tania is the proud parent of two West Side Summit Scholars. Her hope in joining the board is to act as a voice for not only her children, but for the Latino West Side Summit parents. She identifies strongly with the importance of finding the joy in learning, as without joy there is no desire to continue learning. Villalobos brings with her extensive experience in serving as a voice for her community both in her roles as a Parent Program Coordinator and a Latino Health Educator at Neighborhood House. She intends to use her community engagement skills as well as her knowledge of the West Side community to strengthen West Side Summit’s Community Engagement and Development Committee.

Tania Villalobos, PADRE: Tania es la orgullosa madre de dos alumnos de West Side Summit. Su esperanza en formar parte de la Junta Directiva es actuar como una voz para no sólo sus hijos, sino también para los padres de la Latino West Side Summit. Ella se identifica fuertemente con la importancia de encontrar la alegría en el aprendizaje, ya que sin alegría no existe el deseo de seguir aprendiendo. Villalobos ofrece su amplia experiencia para servir como vocera para su comunidad en su rol como coordinadora de padres y Latino Health Educator en Neighborhood House. Ella tiene la intención de utilizar sus habilidades de participación de la comunidad, así como su conocimiento de la comunidad de West Side para fortalecer la Participación Comunitaria y el Comité de Desarrollo de West Side Summit.


William Nordmark, COMMUNITY MEMBER:  William has been working at West Side Summit as an Experience Corps Literacy Tutor for the past two years. In joining the board Nordmark hopes to help West Side Summit scholars find joy in learning and working hard. Nordmark has a history of serving on nonprofit boards and takes a positive and inclusive approach to his work. Nordmark is especially interested in participating in Academic Excellence and Community Engagement & Development Committees as he has spent so much time with our scholars and wants to do whatever he can to share with the community how proud he is of West Side Summit!

William Nordmark, MIEMBRO DE LA COMUNIDAD:  William ha trabajado en West Side Summit como Tutor de alfabetización del Cuerpo de Experiencia durante los últimos dos años. Al formar parte de la Junta Nordmark espera ayudar a los estudiantes de West Side Summit a encontrar alegría en aprender y trabajar con tesón. Nordmark tiene una historia de servicio en las juntas sin fines de lucro y asume un enfoque positivo e inclusivo en su trabajo. Nordmark está especialmente interesado en participar en la excelencia académica y comités de desarrollo y participación comunitaria debido a que ha pasado mucho tiempo con nuestros alumnos y quiere hacer todo posible para compartir con la comunidad lo orgulloso que está de West Side Summit!


Leah Jadoonath, TEACHER: Leah is just finishing her second year of teaching and her second year as a second grade teacher at West Side Summit. She graduated from St. Catherine University. She loves working at WSS because the school has such a great community and students know how much they are valued. When she is not teaching, she enjoys spending time with her nieces and going for walks!

Leah Jadoonath, PROFESORA: Leah acaba de terminar su segundo año de enseñanza y su segundo año como maestra de segundo grado en West Side Summit. Se graduó de la Universidad de St. Catherine. Le encanta trabajar en WSS porque la escuela tiene una comunidad tan grande y los estudiantes saben cuánto son valorados. Cuando no está enseñando, le gusta pasar tiempo con sus sobrinas e ir de paseo!

 

 

RETURNING Board Election Candidate Nominees / Candidatos Nominados REGISTRADOS de la Junta Electoral 

 

Abigail Hendricks, 2015-16 Board Member and TEACHER. Abby is a graduate of Bethel College with a degree in Elementary Education and Early Childhood Education. She started teaching preschool in the Frogtown Neighborhood of St. Paul in 2001. She worked there for five years as well as doing graduate level work at Bethel University in Special Education. In 2006, she began teaching Kindergarten at a St. Paul charter school for East African Immigrants. In 2012, she accepted a teaching position in 2nd grade in South St. Paul. The following year, she was offered a position at West Side Summit where she currently works as the Lead Teacher and Kindergarten Teacher. Abby has training and experience in Crisis Prevention and Intervention, Responsive Classroom, Anti-racist education, and Peer Coaching, as well as extensive experience implementing a wide variety of academic curriculum. As Lead Teacher, she coaches and advises classroom teachers on classroom management, behavior and academic instruction. As a Kindergarten teacher, she creates a safe and productive learning environment with an average of 90% of her students making a minimum of a year’s growth in reading and math. Abby currently serves on the Governance Committee.

Abigail Hendricks, miembro de la Junta 2015-16 y PROFESORA. Abby es graduada del Bethel College con una licenciatura en Educación Primaria y Educación Infantil. Comenzó a enseñar preescolar en el barrio Frogtown de St. Paul en 2001. Allí trabajó durante cinco años, al tiempo que realizaba trabajos de postgrado en la Universidad de Bethel en Educación Especial. En 2006, comenzó a enseñar jardín de infantes en una escuela charter de St. Paul para los inmigrantes de África Oriental. En 2012, aceptó un puesto de enseñanza en el 2 º grado en la zona sur de St. Paul. Al año siguiente, le ofrecieron un puesto en West Side Summit donde trabaja actualmente como Maestra Principal y Maestra de Jardín de Infantes. Abby tiene formación y experiencia en Prevención de Crisis e Intervención, en el programa Responsive Classroom, Educación Antirracista y Enseñanza individualizada entre pares, así como amplia experiencia implementando una gran variedad de plan de estudios. Como Maestra Principal, ella forma y asesora a maestros en gestión del aula, comportamiento y instrucción académica. Como profesora de jardín de infantes, crea un ambiente de aprendizaje seguro y productivo con un promedio de 90% de sus alumnos logrando un mínimo de un año en lectura y matemáticas. Abby actualmente se desempeña en el Comité de Gobernanza.


Ebyan Abdulle, 2015-16 Board Member and COMMUNITY MEMBER:. Ebyan joined the West Side Summit board in November of 2015. Her experience includes her extensive work in literacy as part of the Minnesota Literacy Council and other key literacy projects in the state. Ebyan is currently the Parent Mentoring Manager at Minnesota Literacy Council. She spends her time in program management, working with parents and students to engage them in their education, and collaborating with organizations and social service agencies to help support student success. Ebyan is passionate about education, especially early literacy, and the critical role parents play their children’s education. Her interest in early learning and the importance of parental engagement began 12 years ago when she started working in the non-profit sector. Previously, she worked at Wells Fargo Home Mortgage. Ebyan earned her master’s degree in education from Saint Mary’s University and her bachelor’s degree in languages from Somali National University. She currently serves on the Development and Academic Achievement Committee.

Ebyan Abdulle, Miembro de la Junta 2015-16 y MIEMBRO DE LA COMUNIDAD: Ebyan se unió al directorio de West Side Summit en noviembre de 2015. Su experiencia incluye una extensa labor en la alfabetización como integrante de Minnesota Literacy Council y otros proyectos clave de la alfabetización en el estado. Ebyan es actualmente el Gestor de Tutoría de Padres en Minnesota Literacy Council. Ella dedica su tiempo a la gestión del programa, trabajando con padres y estudiantes para comprometerlos en su educación y colaborando con organizaciones y agencias de servicios sociales para apoyar el éxito estudiantil. Ebyan es una  apasionada de la educación, especialmente la alfabetización temprana, y del rol fundamental que juegan los padres en la educación de sus hijos. Su interés por el aprendizaje y la importancia de la participación de los padres comenzó hace 12 años cuando empezó a trabajar en el sector público. Anteriormente, trabajó en Wells Fargo Home Mortgage. Ebyan obtuvo su maestría en educación en la Saint Mary’s University y su licenciatura en idiomas en la Universidad Nacional de Somalia. Actualmente se desempeña en el Comité de Desarrollo y Logro Académico.


Madaline Edison: 2015-2016  Board Secretary. In 2009, Madaline began her career in education as part of Teach For America’s first cohort of corps members in the Twin Cities and was hired as a kindergarten teacher by College Prep Elementary (CPE) in St. Paul for its first year as a charter school. In addition to creating a goal-driven classroom environment where student achievement exceeded 90 percent proficiency in reading and math benchmarks, she served on CPE’s data analysis team, worked with parents to create a Parent Teacher Organization, and wrote planning and reporting documents for state and federal grants. Madaline recently completed her third year at CPE and joined its board of directors in 2011. She now leads Empowering Educators for Equity MN as the organization’s Outreach Director. She has received training on school finance, charter school law, and employment practices from the University of St. Thomas. Madaline currently serves as Chair of the Governance Committee.

Madaline Edison: Secretaria de la Junta 2015-2016. En 2009, Madaline comenzó su carrera en educación como parte de la primera cohorte de miembros del cuerpo de Teach For America en las Ciudades Gemelas y fue contratada como docente de jardín de infantes por College Prep Elementary (CPE) en St. Paul en su primer año como una escuela charter. Además de crear un entorno de aula de trabajo por objetivos donde el logro estudiantil superó el 90 por ciento de dominio en lectura y matemáticas, trabajó en el equipo de análisis de datos de CPE, junto con los padres para crear una organización de Padres y Maestros y escribió documentos de planificación e informes para becas estaduales y federales. Madaline recientemente completó su tercer año en CPE y se incorporó a su junta de directores en 2011. Ahora dirige Empowering Educators for Equity MN como Directora de Extensión de la organización. Ha recibido formación en escuela de finanzas, facultad de derecho charter y prácticas de empleo de la Universidad de St. Thomas. Madaline actualmente se desempeña como Presidente de la Comisión de Gobierno.


Kendra Kecker, 2015-16 Board Member:  Kendra began her career teaching elementary school in Minneapolis and then Los Angeles. After earning her administrative credential, she served as a principal with Camino Nuevo Charter Academy in Los Angeles and then with KIPP Minnesota in Minneapolis. She received an Outstanding Principal award from the MIND Research Institute in 2007. She has also spent time as an education consultant working with a number of school systems including District of Columbia Public Schools and Chicago Public Schools. After taking some time off with her son, she is now working again with Minneapolis Public Schools. Kendra has a M.S. in Educational Policy and Administration from the University of Southern California, and a B.S. from the University of Wisconsin – Madison. She currently serves on the board’s Academic Excellence Committee.

Kendra Kecker, Miembro de la Junta 2015-16:  Kendra comenzó su carrera de enseñanza primaria en Minneapolis y luego en Los Ángeles. Después de obtener su credencial administrativa, se desempeñó como directora en Camino Nuevo Charter Academy en Los Angeles y luego en KIPP Minnesota en Minneapolis. Recibió un premio de Director Destacado del Instituto de Investigación MIND en 2007. Se desempeñó un tiempo como consultora de educación trabajando con un número de sistemas escolares, incluso las escuelas públicas del distrito de Columbia y de Chicago. Después de pasar un tiempo con su hijo, está trabajando nuevamente en las Escuelas Públicas de Minneapolis. Kendra tiene una maestría en política educativa y Administración de la Universidad del Sur de California y una licenciatura de la Universidad de Wisconsin – Madison. Actualmente se desempeña en la Comisión de Excelencia Académica de la Junta.


Yvonne Lerew, 2015-16 Vice Chair of the WSS Board: Yvonne started her career as an elementary teacher on the Cheyenne River Indian Reservation where she taught 4th-6th grades for three years. Subsequently she has worked primarily with Latino, immigrant, and refugee populations through teaching and managing education programs in non-profit organizations in Sioux Falls, SD and the Twin Cities of Minnesota. Currently, she works as Senior Development Officer at Comunidades Latinas Unidas En Servicio (CLUES).   Yvonne has an Ed.M. in Education Policy and Management from Harvard Graduate School of Education, a M.A.T. in Elementary Education from Colorado College, and a B.A. in Sociology from Oberlin College. Yvonne is currently the chair of the Development Committee and serves on the Finance Committee.

Yvonne Lerew, Vice Presidente de la Junta WSS 2015-2016: Yvonne comenzó su carrera como maestra de primaria en la Reservación India del río Cheyenne donde enseñó de 4to a 6to grado durante tres años. Posteriormente ha trabajado sobre todo con latinos inmigrantes y poblaciones de refugiados a través de la enseñanza y gestión de programas de educación en organizaciones sin fines de lucro en Sioux Falls, SD y en las Ciudades Gemelas de Minnesota. Actualmente, trabaja como Funcionaria Superior de Desarrollo en Comunidades Latinas Unidas En Servicio (CLUES).   Yvonne tiene un Ed.m en gestión y política educativa de Harvard Graduate School of Education, M.A.T. en educación primaria de la Universidad de Colorado y una licenciatura en Sociología de Universidad de Oberlin. Yvonne es actualmente presidente del Comité de Desarrollo y miembro del Comité de Finanzas.


Ravi Shanbhag, 2015-2016 Board Treasurer. Ravi is a Finance Manager at UnitedHealthcare – Medicare and Retirement, which is dedicated to providing innovative health and well-being solutions for senior Americans. He has over 10 years of professional experience and has held positions across Financial Planning, Consulting, Information Technology and Client Relations. Ravi also serves as a Director of Business Development and Technology for the Human Spirit Initiative, a part of the National Human Services Assembly. The Assembly functions as an association of the nation’s leading nonprofit organizations sharing knowledge, expertise, and collective leadership to help shape national health and human service strategies. The Human Spirit Initiative aims to inspire individuals to recognize the needs around them and take action by giving back to their communities. Ravi currently serves as Chair of the the Finance Committee.

Ravi Shanbhag, Tesorero de la Junta 2015-2016. Ravi es Gerente de Finanzas en UnitedHealthcare – Medicare y retiro, que se dedica a proporcionar soluciones de bienestar y salud innovadoras para los ciudadanos mayores. Tiene más de 10 años de experiencia profesional y ha ocupado cargos en Planificación Financiera, Consultoría, Tecnología de la Información y Relaciones con el Cliente. Ravi también sirve como Director de Desarrollo de Negocios y Tecnología para la Iniciativa del Espíritu Humano, una parte de la Asamblea Nacional de Servicios Humanos. La Asamblea funciona como una asociación de las principales organizaciones sin fines de lucro de la nación, compartiendo conocimientos, experiencia y liderazgo colectivo para ayudar a modelar estrategias de salud y servicio humano de la nación. La Iniciativa para el Espíritu Humano pretende inspirar a las personas a reconocer las necesidades a su alrededor y actuar retribuyendo a sus comunidades. Ravi actualmente es Presidente de la Comisión de Finanzas.


Erin Stein, 2015-2016 Board Chair. Erin is a graduate of St. Paul Academy and Summit School and Washington University in St. Louis. She taught high school special education at Gateway Institute of Technology in St. Louis as a Teach For America (TFA) corps member. While attending University of Wisconsin Law School, she was an editor on the Wisconsin Law Review and was published on the Individuals with Disabilities Education Act. Previously, Erin worked for TFA as the Director of Alumni Giving at TFA where she helped raise over $800,000 from alumni in one year.  Erin is currently an attorney at Gray Plant Mooty law firm in Minneapolis, where she represents nonprofits and tax-exempt organizations. Erin currently serves on the Finance, Development, Academic Excellence and Governance Committees.

Erin Stein, Presidenta de la Junta 2015-2016. Erin es graduada de la Academia St. Paul y la Summit School y Universidad de Washington en St. Louis. Enseñó educación especial secundaria en el Instituto de Tecnología Gateway en St. Louis como un miembro de grupo de Teach for America (TFA). Mientras asistía a la Facultad de Derecho de la Universidad de Wisconsin, fue editora en el Wisconsin Law Review y fue publicada en la Ley de Educación para personas con discapacidad. Previamente, Erin trabajó para TFA como Directora de Ex-Alumnos Contribuyentes en TFA donde ayudó a recaudar más de $800.000 de ex-alumnos en un año.  Erin es actualmente abogada en la firma de abogados Gray Plant Mooty en Minneapolis, donde representa a organizaciones no lucrativas y exentas de impuestos. Erin actualmente colabora en los Comités de Finanzas, Desarrollo, Excelencia académica y Gobierno.


 

 

Board Documents

Bylaws, revised 06.30.14

Board Policies

100 Series
102 Equal Educational Opportunity
103 Grievances

300 Series
– 301 Admission Procedures

400 Series
401 Equal Employment Opportunity
402 Disability Nondiscrimination
406 Public And Private Personnel Data
410 Family And Medical Leave
412 Travel and Expense Reimbursement
413 Harassment And Violence
417 Chemical Use And Abuse
418 Drug-Free Workplace/Drug-Free School
419 Tobacco-Free Environment
493 Nepotism

500 Series
501 School Weapons
502 Search Of Student Lockers, Desks, Personal Possessions, And Student’s Person
504 Student Dress And Appearance
506 Student Discipline
514 Bullying Prohibition
515 Protection And Privacy Of Pupil Records
516 Student Medication
521 Student Disability Nondiscrimination
522 Student Sex Nondiscrimination
524 Internet Acceptable Use And Safety
526 Hazing Prohibition
531 Pledge Of Allegiance
532 Use Of Peace Officers And Crisis Teams To Remove Students With IEPs From School Grounds
533 Wellness

600 Series
609 Religion

700 Series
701 Establishment and Adoption of School Budget and Expenditure Authority Policy
702 Procurement Policy and Procedures for the Federal CSP Grant
709 Student Transportation Safety

800 Series
801 Equal Access To School Facilities
806 Crisis Management
807 Health And Safety

Translate »